POMOC TECHNICZNA ESET

JAK MOŻEMY CI POMÓC?

Instrukcje video

Instrukcje postępowania

Kontakt

Aktualizacja silnika detekcji zakończyła się błędem

Pojawia się komunikat o braku optymalizacji funkcji Anti-theft

Wykluczanie plików i folderów ze skanowania w domowych produktach ESET

Dziennik skanowania: błąd otwarcia pliku [4]

Problem z działaniem zabezpieczonej przeglądarki (ochrona bankowości internetowej)

Jak przywrócić ochronę bankowości internetowej, gdy ta przestaje działać?

 

Aktualizacja silnika detekcji zakończyła się błędem

Aby rozwiązać problem błędów aktualizacji silnika detekcji postępuj zgodnie z instrukcją postępowania.

 

Czy udało się rozwiązać Twój problem?

Tak

Nie

 

Do góry

 

Pojawia się komunikat o braku optymalizacji funkcji Anti-theft

W przypadku, gdy w programie ESET wyświetla się informacja o braku optymalizacji najprawdopodobniej nie zostały wykonane wszystkie czynności w celu zabezpieczenia urządzenia.

1. Należy przejść w przeglądarce internetowej na stronę https://anti-theft.eset.com
2. Kliknij przycisk Zaloguj.


3. W kolejnej stronie należy podać dane do logowania portalu My ESET – adres mail, oraz hasło i nacisnąć przycisk Zaloguj się.


4. Po poprawnym zalogowaniu do panelu należy wybrać urządzenie przy którym wyświetla się ostrzeżenie, najlepiej poprzez wybranie opcji Zoptymalizuj to urządzenie.


Na kolejnej stronie internetowej wyświetlą się opcje, które należy wybrać w celu optymalizacji urządzenia.


6. Po wykonaniu wszystkich kroków w celu optymalizacji urządzenia wyświetli się informacja Twoje urządzenie jest zoptymalizowane dla Anti-Theft


7. Na ten moment zostały wykonane już wszystkie czynności i problem nie powinien pojawiać się w programie ESET.

 

Czy udało się rozwiązać Twój problem?

Tak

Nie

 

Do góry

 

Wykluczanie plików i folderów ze skanowania w domowych produktach ESET

Podane rozwiązanie dotyczy produktów ESET:

  • NOD32 Antivirus
  • Internet Security
  • Smart Security
  • Smart Security Premium

Problem:

  • Skanowanie plików niektórych serwerów pocztowych, oprogramowania kopii zapasowej, gier, itp. powoduje nienormalne zachowanie systemu
  • Wykluczenie programów, lub folderów ze skanowania ochrony systemu plików w czasie rzeczywistym i innych metod skanowania (Skanowanie przy uruchomieniu systemu, skanowanie przy dostępie do pliku, oraz skanowanie na żądanie)

Rozwiązanie:

1. Otwórz program ESET
2. naciśnij Ustawienia → Ochrona komputera


3. Naciśnij ikonę koła zębatego znajdującą się w sekcji Ochrona systemu plików w czasie rzeczywistym i wybierz Edytuj wyłączenia z rozwijalnego menu.

4. Naciśnij Dodaj → Przeglądaj (...).


5. Użyj drzewa katalogów w celu wyszukania pliku lub folderu, który chcesz wykluczyć i naciśnij przycisk OK.


6. Naciśnij OKOK aby zapisać wykluczenie.

 

Używanie symboli wiloznacznych

Aby wykluczyć zawartość całego dysku, symbol * może zostać wykorzystany jako symbol wieloznaczny. Przykładowo, w przypadku wykluczania dysku C: można wprowadzić C:* w polu Wykluczenia. W celu uzyskania dodatkowych informacji na temat użycia symboli wieloznacznych w celu wykluczania plików lub folderów ze skanowania naciśnij klawisz F1, w oknie Dodaj wyłączenie. Jeżeli wykluczasz określony plik ze skanowania upewnij się że podana jest pełna ścieżka wraz z literą dysku.

Jeżeli nadal doświadczasz problemów ze swoją aplikacją, jest możliwe że wymagane jest wykluczenie programu z ochrony internetowej w przypadku, gdy korzysta on z połączenia do internetu. Zobacz poniższy artykuł w bazie wiedzy ESET: Program ESET blokuje witrynę internetową, której zawartość jest bezpieczna – jak dodać ją do wyłączeń?

 

 

Czy udało się rozwiązać Twój problem?

Tak

Nie

 

Do góry

 

Dziennik skanowania: błąd otwarcia pliku [4]

Jeżeli w dzienniku skanowania występuje „Błąd otwarcia pliku [4]”, proszę nie obawiać się informacji dotyczących braku dostępu do plików systemowych. Jest to prawidłowe zachowanie zarówno systemu operacyjnego jak i naszej aplikacji.

Czas skanowania Państwa komputera również może być zmienny - jest to podyktowane naszymi mechanizmami optymalizacji skanowania - pliki raz przeskanowane nie będą skanowane do momentu gdy nie zajdzie w nich jakaś zmiana lub nie zaktualizują się nasza baza sygnatur wirusów.

 

Czy udało się rozwiązać Twój problem?

Tak

Nie

 

Do góry

 

Problem z działaniem zabezpieczonej przeglądarki (ochrona bankowości internetowej)

Jeżeli bezpieczna przeglądarka nie uruchamia się automatycznie po wejściu na stronę banku mogą występować problemy z jej działaniem. Aby rozwiązać problem należy postępować zgodnie z poniższym rozwiązaniem:

Należy zweryfikować czy na komputerze znajduje się najnowsza wersja produktu ESET.

1. Proszę otworzyć produkt ESET na komputerze
2. Proszę przejść do zakładki "aktualizacja"
3. Nacisnąć sprawdź dostępne aktualizacje, jeżeli jest dostępna aktualizacja produktu ESET należy ją zainstalować i zweryfikować czy po ponownym uruchomieniu komputera problem został rozwiązany. W przeciwnym wypadku proszę przejść do kolejnego punktu.

Należy zweryfikować czy przeglądarka jest aktualna.

1. Microsoft Edge/Internet Explorer
Aktualizacja produktów Microsoft Edge/ Internet Explorer możliwa jest przez usługę Windows Update. Użycie usługi zostało opisane przez firmę Microsoft na portalu: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/12373/windows-update-faq

2. Mozilla Firefox
Instrukcja aktualizacji produktu Mozilla Firefox została szczegółowo opisana pod adresem: https://support.mozilla.org/pl/kb/Aktualizacja%20Firefoksa

3. Google Chrome
Instrukcja aktualizacji produktu Google Chrome została szczegółowo opisana pod adresem: https://support.google.com/chrome/answer/95414?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=pl

Należy zweryfikować czy na komputerze nie są zainstalowane programy szyfrujące wprowadzane dane i nie kolidują one z działaniem szyfrowania produktu ESET. Przykładowo: IBM Trusteer Rapport, Hitman Pro Alert, Web Companion, SpyShelter, KeyScrambler or Zemana AntiLogger.

 

 

Czy udało się rozwiązać Twój problem?

Tak

Nie

 

Do góry

 

Jak przywrócić ochronę bankowości internetowej, gdy ta przestaje działać?

  1. Ponownie uruchom komputer i sprawdź czy problem nadal występuje.
  2. Jeśli ochrona bankowości internetowej nadal nie działa otwórz okno aplikacji ESET, a następnie naciśnij klawisz F5.
  3. W wyświetlonym oknie "Ustawienia zaawansowane" przejdź do zakładki „Aktualizacja”, a następnie do "Podstawowe". Teraz zmień "Typ aktualizacji" z "Regularna aktualizacja" na "Aktualizacja w wersji wstępnej".
  4. Po zakończeniu procesu aktualizacji programu przywróć ustawienia przeglądarki internetowej do domyślnych, zgodnie z instrukcjami poniżej:

    Internet Explorer:
    https://support.microsoft.com/pl-pl/kb/923737

    Firefox:
    https://support.mozilla.org/t5/Rozwi%C4%85zywanie-problem%C3%B3w/Przywracanie-domy%C5%9Blnych-ustawie%C5%84-Firefoksa-%C5%82atwe-rozwi%C4%85zanie/ta-p/24475

    Chrome:
    https://support.google.com/chrome/answer/3296214?hl=pl

  5. Ponownie uruchom komputer.
  6. Sprawdź czy problem nadal występuje, jeśli nie, przywróć w programie ESET aktualizacje typu „Regularna aktualizacja” (patrz pkt. 3)

Jeśli problem występuje nadal zainstaluj aplikację ESET ponownie, zgodnie z poniższą instrukcją.

  1. Przejdź na stronę: http://www.eset.pl/Pobierz/pelne i pobierz oprogramowanie ESET z którego korzystasz.
  2. Zanim zaczniesz instalować pobrany program, odinstaluj posiadaną aplikację ESET zgodnie z instrukcją dostępną na tej stronie: http://support.eset.com/kb2289/?viewlocale=pl_PL.
  3. Następnie zainstaluj pobraną wcześniej wersję programu ESET (UWAGA - konieczne będzie wprowadzenie klucza licencji w celu aktywacji produktu po instalacji – odszukaj mail aktywacyjny ESET w swojej skrzynce mailowej).
  4. Po zainstalowaniu programu ESET problem z ochroną bankowości internetowej nie powinien już występować.

W przypadku powtarzania się tego problemu po zastosowaniu powyższych wskazówek skontaktuj się ze wsparciem technicznym dzwoniąc pod numer 32 259 11 88 lub pisząc na adres pomoc@eset.pl. Przed skontaktować się z pomocą techniczną wygeneruj dziennik aplikacji ESET Log Collector zgodnie z instrukcją z naszej bazy wiedzy: http://support.eset.pl/kb3466

 

Czy udało się rozwiązać Twój problem?

Tak

Nie

 

Do góry

Do góry

Wybierz produkt Zobacz
Newsletter Jeśli chcesz otrzymywać aktualne informacje o naszych produktach podaj swój adres e-mail